هدف ما جلب رضایت شما مشتریان آبراه است

هدف ما جلب رضایت شما مشتریان آبراه است ، این تنها یک شعار نیست ! یک بار امتحان کنید

رضایت مشتری : اولین و آخرین معیار برای اندازه گیری رضایت مشتری این است که آیا انتظارات او برآورده می شود یا خیر ؟ در مورد انتظارات مشتریان باید استاندارهایی خاص از رضایت در هر قسمت از بازار شناسایی شود ولی می توان از استانداردهای عمومی استفاده کرد . مشتریان گوناگون اولویت‌های مختلفی برای ویژگیهای ذیل قائلند و اگر چه ممکن است به برخی از آنها اصلاً اهمیت ندهند ، ولی شرکت باید برای حصول اطمینان، همه آنها را بررسی کند :

1-   نسبت ارزش به قیمت : مشتریان علاقمندند در مقابل قیمتی که می پردازند تا انجا که ممکن است ارزشهایی دریافت کنند . نسبت ارزش دریافت شده توسط مشتری به ‌ازای قیمت پرداخت شده را می توان از طریق بالابردن ارزش یا پایین آوردن قیمت بهبود داد. دو مغازه ممکن است محصولات مشابهی بفروشند ولی مشتریان یکی از آنها به دلیل ویژگیهای آن مغازه حاضرند برای همان محصولات پول بیشتری پرداخت کنند .
2-   کیفیت محصول : خریداران هر نوع محصول و خدمت مایلند قابلیت های محصولات با انتظارات آنها مطابقت داشته باشد . این نکته را هیچ گاه نباید فراموش کرد که با تبلیغات وسیع، تخفیفات و تبسم به مشتری نمی توان محصولات بی کیفیت را با موفقیت به فروش رساند و به خاطر داشته باشیم که کیفیت باید بر اساس نظر مشتری تعریف و ابلاغ شود . برای مشتری مهم نیست که 97 درصد از محصولات ما بدون نقص است . او می خواهد کیفیت محصول خاصی که می خرد در سطح 100 درصد بدون نقص باشد . برای رسیدن به چنین هدفی، باید به طور دقیق و همه جانبه کلیه محصولات از مراحل تولید تا پایان مراحل نصب و راه اندازی مورد بررسی قرار گرفته و از کیفیت آنها اطمینان حاصل شود .
3-   ضمانت نامه ها : هیچ کس مایل نیست بدون اطمینان به اینکه فروشنده به قول و تعهد خود راجع به عملکرد و کیفیت محصول پایبند خواهد ماند محصولی بخرد . روش متداول برای بوجود آوردن این اطمینان ارائه ضمانت‌نامه یا قید کردن ضمانت در قرارداد فروش است . البته گاهی با ارائه بهترین ضمانتنامه هم نمی توان مشتریان را راضی نگه داشت و مشتریان مایل نیستند پول خود را پس بگبرند. آنها محصولی را می خواهند که بدون نقص کار کند و بهترین راه برای اطمینان حاصل کردن از این امر تلاش در عرضه با کیفیت مطلوب و ارائه خدمات به مشتریان است نه ارائه ضمانتنامه .
4-   برطرف کردن مشکلات : شرکت ما می داند که مشتری ناراضی فرصتی را به شرکت ارائه می دهد نه مشکل را. تحقیقات نشان داده است مشتریانی که با مشکل مواجهند و از روش برطرف کردن آن به وسیله شما راضی هستند احتمالاً از مشتریانی که به طور عادی از خدمات بدون اشکال شما استفاده می کنند، وفادارترند، زیرا هنگامی که مشتریان مشکلی را مطرح می کنند ، فرصتی دارید تا نشان دهید به تعهد خود برای جلب رضایت آنها پایبندید. در شرکت آی. بی . ام در آمریکا، زمانی که کامپیوتری خراب می شود ، تکنسینها با تجهیزات و قطعات مورد نیاز در محل حاضر شده و ضمن عذرخواهی از مشتری به تعمیر کامپیوتر می پردازند و کارکنان دیگر هنگام تعمیر و پایان آن به مشتریان تلفن می زنند و وضعیت دستگاه را جویا می شوند. برخی از مردم تصور می کنند این کار توجه بیش از حد و هدر دادن پول است ، ولی با انجام دادن چنین کارهایی این فکر در مشتریان تقویت می شود که آنها برای شرکت مهم هستند و شرکت هر کاری برای راضی کردن آنها انجام می دهد .
5-   تجربه خرید : معیار مهم دیگر در رضایت مشتری، تجربه خرید محصولات و خدمات است. یک راه برای ارتقای محصولات به سطحی بالاتر از رقبا این است که فرایند خرید به صورتی سریع، راحت، بدون اشکال و تا حد امکان لذتبخش درآید . برعکس، حتی عرضه محصولی با کیفیت عالی در شرایطی که تجربه خرید آهسته ، ناخوشایند و مشکل باشد ممکن است با زیان همراه گردد . مشتریان مختلف بر جنبه های گوناگونی تاکید می ورزند. هیچ کس مایل نیست با فروشندگان یا تعمیرکاران بداخلاق سر و کار داشته باشد و یا برای دریافت محصول و خدمات در صف انتظار بماند . تجربه‌ای ناخوشایند در خرید ممکن است موجب نارضایتی شدید مشتریان شود. در یک مطالعه تحقیقی 60 درصد از پاسخ دهندگان بیان کردند که به دلیل رفتارهای ناخوشایند فروشندگان و کارکنان خدمات ، دیگر از آن شرکت ها خرید نمی کنند.

دیدگاهی بنویسید

۰ دیدگاه ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

09122180028 | 02166611920
با ما تماس بگیرید

تمامی حقوق متعلق به وب سایت لوله پلی اتیلن و اتصالات آبراه می باشد || سئو و بهینه سازی توسط تیم سریرنوین

Copyright © 2021 All Rights Reserved by Abrahpipe.ir