لوله پوش فیت بی صدا ، دریافت قیمت لوله پوش فیت

لوله پوش فیت ، همین حالا تماس بگیرید : تلفن همراه : 09124166140   تلفن ثابت : 02166623391

سیستم لوله کشی سه لایه پوش فیت بی صدا

مقدمه

لوله پوش فیت گروه صنعتی وحید از سال 1374 فعالیت خود را با لوله پلی پروپیل جهت استفاده از سیستم لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان آغاز نموده این گروه در حال حاضر متشکل از سه شرکت تولیدی می باشد که در شهرک صصنعتی شور مست سواد کوه ملزندران و در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر می باشند .

شرکت تولیدی لوله و اتصالات حمید یکی از زیر مجموعه های این گروه صنعتی تولید کننده نسل جدید لوله پوش فیت سه لایه مورد استفاده در سیستم فاضلاب داخل ساختمان و کیت ها انشعاب فاضلاب با نام تجاری MURI SILENT PIPE  و با فناوری نانو تکلوژی می باشد .

این محصول نتیجه ادغام فناوری خریداری شده از کشور آلمان و دو پروژه تحقیقاتی این کشور با دانشکده های معتبر این کشور می باشد .

سیستم لوله کشی   MURI SILENT PIPE نسل جدید لوله پوش فیت سه لایه می باشد که با استفاده از فناوری نانو و جهت انتقال بدون صدای فاضلاب داخل ساختمان و همچنین با مقاوت حلقوی بالاتر نسبت به نسل قدیمی خود ( لوله تک لایه پوش فیت ) جهت استفاده در انشعابات فاضلاب خارج ساختمان طراحی گردیده است .سیستم لوله کشی سه لایه پوش فیت بی صدا

آلودگی صوتی در زندگی روزمره

زندگی مدرن امروز بشر باعث بوجود آمدن بسیاری از ناهنجاری های جدید در جوامع گردیده که آلودگی صوتی یکی از این موارد می باشد کوچک شدن فضای زیستی در شهر های بزگ و استفاده از مصالح سبک و با دوام باعث به وجود آمد و اجباری شدن استاندارد های جدیدی جهت کنترل صدا در محیط زندگی انسان ها در جوامع مدرن گردیده است .

در این میان وسایل و تجهیزات تاسیساتی داخل ساختمان مثل فن ها ، فن کویل های سقفی و دیواری ، سیستم های لوله کشی آب سرد و گرم و سیستم لوله کشی فاضلاب از عوامل موثر تولید صدا در فضای زیستی می باشد که می بایست در هنگام انتخاب به استاندارد های تولید صدا و حد تولید در داخل فضای مسکونی بکار برده می شود نقش مهمی در انتقال صوت نا خاسته به محیط زیستی انسان را دارند .

در این کاتالوگ سعی شده است ضمن تشدید استاندارد های کنترل صوت در فضای مسکونی در کشور اروپای غربی به مشخصات و خواص لوله های انتقال داخل ساختمان مطابق با این مشخصات پرداخته شود.

کنترل صدا در فضای مسکونی

زندگی مدرن امروز بشر باعث بوجود آمدن بسیاری از ناهنجاری های جدید در جوامع گردیده که آلودگی صوتی یکی از این موارد می باشد کوچک شدن فضای زیستی در شهر های بزگ و استفاده از مصالح سبک و با دوام باعث به وجود آمد و اجباری شدن استاندارد های جدیدی جهت کنترل صدا در محیط زندگی انسان ها در جوامع مدرن گردیده است .
در این میان وسایل و تجهیزات تاسیساتی داخل ساختمان مثل فن ها ، فن کویل های سقفی و دیواری ، سیستم های لوله کشی آب سرد و گرم و سیستم لوله کشی فاضلاب از عوامل موثر تولید صدا در فضای زیستی می باشد که می بایست در هنگام انتخاب به استاندارد های تولید صدا و حد تولید این تجهیزات به عنوان یک مشخصه مهم توجه می شود .
از ابین این تجهیزات لوله های انتقال فاضلاب به علت اینکه به صورت غیر مدفوع و در داخل فضای مسکونی بکار می شوند نقش مهمی در انتقال صوت ناخواسته به محیط زیست انسان را دارند .
در ادامه ضمن تشریح استاندارد های بین الملل کنترل صدا در فضای مسکونی به مشخصات و خواص لوله ها انتقال فاضلاب داخل ساختمان مطابق با این مشخصات پرداخته است .

استاندارد های کنترل صدا

استاندارد DIN 4109

این استاندارد اولین و ابتدایی ترین استاندارد موجود در کنترل صوت تجهیزات مختلف در فضای مسکونی می باشد
در این استاندارد ها حد مجاز انتشار صوت سیستم های تاسسیساتی شامل سیستم های لوله کشی را مقدار 30 دسی بل تعیین گردیده است .
این استاندارد در واقع حداکثر انتقال صوت را برای اسایش صوتی انسان ها در فضای مسکونی 30 دیسی بل تعیین نموده است که کلیه سیتم های تاسیساتی می بایست این حد را رعایت نمایند .
در این استاندارد ها نوع فضای مسکونی مشخص نگردیده است و تنها به معرفی فضاهایی که می بایست این حد را رعایت نمیاند ، پرداخته شده است .
این فضاها عبارتند از : حمام ها و سرویس های بهداشتی ، فضای مسکونی ، کلاسهای درس و فضاهای کاری ( دفاتر کاری ، اتاق های عمل و اتلق های کنفرانس ) .

مفاهیم اولیه و تعاریف

بر طبق استاندارد DIN 4109  مردم در داخل فضایی به نام ( اتاق محافظت شده ) می بایست در مورد سه نوع صدای زیر محافظت گردند :

  • صدای تولید شده توسط همسایه ها ( مانند صدای گفتگو موزیک و جارو برقیو … )
  • صدا های ایجاد شده ناشی از نصب شده داخل ساختمان
  • صدا های خارجی مانند صدای ترافیک ( جاده ، راه آهن و کشتیرانی ) صدای صنایع و کسب و کارهای اطاف محیط مسکونی

بر طبق استاندارد تعریف اتاق محافظت شده ، فضاهای زیر می باشند :

  • اتاق نشیمن شامل حال
  • اتاق خواب شامل همه وسایل راحتی درون اتاق و بیمارستان ها شامل کل فضای اتاق بیمار
  • کلاس درس در مدارس ، دانشگاه ه و یا موسسات آموزیشی
  • در فضا های اداری ( بجز فضای وپارتیشن ها بزرگ اداری ) شامل : اتاق جلسات و تمام اتاق های که فضای کار مورد استفاده قرار میگیرند .

استاندارد DIN 4109  دارا یک ضمیه A1:2001  می باشد گه در آن یک حداقل جهت انتشار صوت در ” اتاق محافظت شده ” تعیین گردیده است . در این استاندارد میزان انتشار صوت ناشی از سیستم های لوله کشی آب سرد و گرم و سیستم لوله کشی فاضلاب در اتاق نشیمن و اتاق خواب مقدار 30 دیسی بل در فضاهای اداری و کلاس های درس مقدار 35 دیسی بل تعیین گردیده است شرح این استاندارد در جدول زیر آماده است .

حدود مجاز طبق استاندارد استاندارد DIN 4109

 

منبع صوت

نوعی فضایی که احتیاج به محافظت دارد
اتاق نشیمن و اتاق خواب اتاق کار و کلاس های کار
میزان انتشار صوت (دیسیبل )
سیستم لوله کشی ( شامل سیستم لوله کشی آب سرد و گرم و سیستم لوله کشی فاضلاب داخل ساختمان )  

30 >

 

 

35 >

 

سایر سیستم های نصب شده در ساختمان 30 > 35 >

 

توضیحات :

  • در جدول فوق ایجاد صدای ناشی از تست ، راه اندازی ، پر و خالی کردن تعمیرات سیستم لوله کشی در نظر گرفته نشد است .
  • در مورد سیستم های تهویه و هوای تازه مقادیر فوق بعلاوه 5 دیسی بل قابل قبول می باشد .

ضمیمه جدید استاندارد DIN 4109 اضافه شده که در آن مقدار پایین تری از انتشار صدا اشاره شده است ، بر طبق این ضمیمه جدید مقادیر قابل جهت انتشار صدا بشرح زسر می باشد :

  • سطح ss1 محافظت در برابر انتشار صدا که در آن حد اکثر میزان انتشار صدا 30 دیسی بل می باشد .
  • سطح ss1 محافظت در برابر انتشار صدا که در آن حد اکثر میزان انتشار صدا 27 دیسی بل می باشد .
  • سطح ss1 محافظت در برابر انتشار صدا که در آن حد اکثر میزان انتشار صدا 24 دیسی بل می باشد .

استاندارد VDI 4100

موسسه VDI  در کشور آلمان مستقر و انجمن حرفه ای مهندسان کشور آلمان می باشد . این موسسه معمولا استاندارد های بالاتر از حد متوسط و جهت ساختمان و بناهای با کیفیت بالاتر را منتشر می کند این موسسه در مورد عایق سازی صوتی ایتانداردی را تدوین نموده است که جدول معرفی کلاس ها مختلف آن به شکل زیر آمده است .

جدول 2 : حدود مجاز طبق استاندارد استاندارد VDI 4100

سطح عایق سازی صوتی آپارتمان ها در ساختمان های بلند مرتبه خانه های دوبلکس قزاز گرفته بصورت ردیفی
سطح I  ساخت و ساز عمومی 30 دسی بل 30 دسی بل
سطح II  ساخت و ساز استاندارد 30 دسی بل 25 دسی بل
سطح III  ساخت ساز با استاندارد بالا لوکس 25 دسی بل 20 دسی بل

 

لوله پوش فیت

همانطور که در جدول فوق دیده می شود حداقل میزان انتشار صوت در ساختمان ها برابر با 20 دسی بل می باشد .

نحوه اندازه گیری صدا در سیستم های لوله کشی و گواهینامه های مربوط

نحوه چیدمان و تست صدا در سیستم لوله کشی muri silent pipe
نحوه چیدمان و تست صدا در سیستم لوله کشی muri silent pipe

انداره گیری میزان انتشار صدا در سیستم  بر طبق استاندارد اروپای EN 14366  انجام می پزیرد . بر طبق این استاندارد سیستم لوله کشی می بایست در یک سازه استاندارد با دانستنیه 220 کیلوگرم بر متر مربع جهت دیوار و جدار ساختمان و 410 کیلوگرم بر متر مربع جهت کف و سقف اجرا می شود و سپس در جریان های مختلف از 5/0 تا 4 لیتر در ثانیه میزان انتشار صوت از سیستم های لوله کشی توسط سنسور هاس مخصوص قرار گرفته شده در نقاط مشخص اندازه گیری شده می شود . نمونه ای از سیستم لوله کشی در شکل مقابل دیده می شود .

سیستم لوله کشی  MURI SILENT PIPE مطابق استاندارد در آزمایشگاه شرکت FRAUNHOFER  آلمان مورد آزمون قرار گرفته است که در جدول صفحه بعد نتایج آزمون مشاهده می گردد . در اشکال زیر تصاویری از نصب سیستم لوله کشی در آزمایشگاه FRAUNHOFER   آلمان آمده است .

سیستم لوله کشی لوله پوش فیت بی صدا
سیستم لوله کشی لوله پوش فیت بی صدا

همچنین جهت نزدیک تر بودن شرایط آزمون صدا با شرایط نصب سیستم فاضلاب در ایران به درخواست گروه صنعتی وحید جهت این آزمون از سه راه  45 درجه در مرحله های انشعاب طبقات استفاده گردیده است در صورتیکه در اکثر گزارش های تست انجام شده و در نتیجه کاهش صدای ایجاد شده از سه راهه 90 درجه استفاده می شود .

همانطور که در جدولزیر مشاهده می شود با بیسترین دبی استفاده شده در این نوع سیستم لوله کشی حداکثر صدای ایجاد شده برابر با 18 دیسی بل می باشد که در دامنه قابل قبوا و استاندارد قرا می گیرد .

چیدمان شماتیک سیستم لوله کشی muri silent pipe در آزمایشگاه موسسه fraunhofer آلمان

چیدمان شماتیک لوله کشی

معرفی سیستم لوله کشی فاضلاب لوله پوش فیت بی صدا :

در ساختمان بلند مرتبه ، شبکه فاضلاب اکثرا به صورت غیر مدفون و به صورت نصب در داکت های تاسیساتی کا می شود .

مشکل عایق سازی صوتی سیستم فاضلاب یکی از مشکلات مهم مهندسین  تاسیسات و معمار می باشد .

فیزیک انتشار صورت لوله فاضلابی به داخل فضای مسکونی :

مکانیزم انتشار صوت از لوله های فاضلابی به دئ صورت ذیل می باشد :

  • روش انتشار صوت از طریق هوا ( AIR BORNE NOISE ) :
نمایش نحوه انتقال صدا به دو روش در لوله های فاضلابی
نمایش نحوه انتقال صدا به دو روش در لوله های فاضلابی

در این روش انتقال صوت صدای ناشی از جریان آب وفاضلاب و ریزش فاضلاب توسط و ریزش فاضلاب توسط مولکول های هوا منتقل میگرد و از جداره لوله به محیط مسکونی انتقال می یابد .

  • روش انتقال صوت از طریق سازه (STRUCTURE BORNE NOISE ) :

در این روش انتقال صوت ناشی از لرزش سیستم به سازه و توسط سازه به داخل محیط مسکونی منتقل می شود .

همانطور که در شکل 4 مشاهده می شود نمایی از یک سیستم فاضلاب در یک ساختمان چند طبقه نمایش داده شده است . در این سیستم فاضلاب ، قطعات همینطور از جمله لوله و اتصالات و بست های نگهدارنده استفاده گردیده اند که همگی این اجزا می بایست قابلیت جذب صوت را تا حد استاندارد داشته باشند .

دستور العمل نصب سیستم لوله کشی پوش فیت بی صدا MURI SILENT PIPE
دستور العمل نصب سیستم لوله کشی پوش فیت بی صدا MURI SILENT PIPE

نسل جدید لوله پوش فیت سه لایه

الف : برش و پخ دار کردن لوله ها MURI SILENT PIPE :

  • ابتدا لوله ها می بایست به صورت 90 درجه و با قیچی مخصوص گرد بر بر ش داده شود .
  • سپس توسط دستگاه مخصوص سر لوله ها با زاویه حدود 15 درجه پخ دار شود .
  • سپس تمام براده ها و لبه های تیز توس طکاردک مخصوص بریده و پاک شود .

ب : انجام اتصال لوله و اتصالات MURI SILENT PIPE :

  • برای شروع انجام عمل اتصال ، باید سره لوله و اتصالات کاملا تمیز و آری از هر گونه براده و لبه تیز باشد .
  • در طول لوله بزگتر از 50 سانتیمتر ، لوله به مقدار 1 سانتیمتر از داخل اتصال بیرون کشیده شود .
  • لبه خارجه واشر درون سوکت را به مقدار کمی از روغن مخصوص نصب این شرکت آغشته نموده ، سپس لوله تا لنتها  درون اتصال فشرده شود
  •  در طول لوله بزگتر از 50 سانتیمتر ، احتیاج به بیرون کشیدن لوله نمی باشد .
  • با استفاده از ماژیک روی لوله ها به صورت و قابل دید نشانه گزاری باشد .

ج : نصب سیستم لوله کشی STRUCTURE BORNE NOISE )   ) :

  • این سیستم لوله کشی دارای سه نوع بست مخصوص لوله کشی می باشد که می بایست طبق این دستور العمل عمل اتصال صورت پذیرد .
  • بست ثابت
  • بست متحرک
  • بست بیصدا ( بست رایزر عمودی

در شاخه های عمودی :

  • در رایز های عمودی هر طبقه از ساختمان برای نصب سیستم لوله کشی بیصدا می بایست از یک یست بیصدا و از یک اسب متحرک استفاده نمود . توصیه می گردد بست بیصدا در فاصله 3/1 ارتفاع ار سقف زیر سوکت لوله و بست متحرک در فاصله 3/1 از سقف قرار بگیرد .
  • در محل عبور و یا قرار گیری لوله و اتصالات در داخل کف یا سقف و سطوح توسط عایق پوشانده شود تا لوله و اتصال در معرض سطوح تیز و برنده قرار نگیرد . همچنین محل عبور لوله و اتصالات در کف و یا سقف باید اجازه حرکت  عمودی به لوله و اتصالات را بدهد و از بکار بردن ملات و یا هر نوع وسیله مهار کننده حرکت عمودی لوله و اتصال جدا خودداری گددردد .
  • برای اتصا
  • برای اتصال رایزر به شاخه افقی از دو زانوی 45 درجه با فاصله حداقل 5 سانتیمتر استفاده گردد .

 

در شاخه های افقی

  • – در طول لوله های کوچکتر یا مساوی 10 برابر قطر خارجی لوله ، از بست ثابت در پشت سوکت استفاده شود
  • در طول لوله های بزرگتر از 10 برابر قطر خارجی لوله ، از بست های متحرک اضافی استفاده شود . فاصله بین این بستهای ثابت و متحرک نباید بیش از 10 برابر قطر خارجی لوله باشد .

طریقه نصب بست لوله پوش فیت بی صدا

  • ابتدا بست متحرک به دیوار متصل می شود .
  • سپس بست ثابت به لوله ، حدالمقدور در زیر قسمت سوکت بسته می گردد
  • لوله همراه با بست ثابت ثابت بر روی بست متحرک مقرار داده می شود
  • بست متحرک تا آخر محکم می شود
طریقه نصب بست لوله پوش فیت بی صدا
لوله پوش فیت
نحوه بست گذاری جهت جلوگیری از هر نوع علت ایجاد صدا
نحوه بست گذاری جهت جلوگیری از هر نوع علت ایجاد صدا
طرح شماتیک بست گذاری در سیستم لوله کشی MURI SILENT PIPE  در داکت تاسیسات
طرح شماتیک بست گذاری در سیستم لوله کشی MURI SILENT PIPE  در داکت تاسیسات
مشخصات فنی و ویژگی های سیستم لوله کشی muri silent pipe پوش فیت بی صدا
مشخصات فنی و ویژگی های سیستم لوله کشی muri silent pipe پوش فیت بی صدا
مشخصات فنی O-ring مورد استفاده در لوله و اتصالات
مشخصات فنی O-ring مورد استفاده در لوله و اتصالات

نحوه استفاده از رابط های عمودی (رایزری ) در سیستم لوله کشی MURI SILENT PIPE

با توجه به الزامات نصب و انبساط طولی لوله های عمودی ، رابط مخصوصی جهت این منظور با استفاده از استاندارد های بین المللی طراحی و تولید گردیده است

در رایزر های عمودی فاضلاب داخل ساختمان و یا رایزر های آب باران در صورت استفاده از رابطهای رایرزی می بایست از

دستور العمل ذیل حهت نصب استفاده شود . هر کدام از شکل های زیر جهت اجرا قابل قبول می باشد

نحوه بست گذاری لوله های عمودی
نحوه بست گذاری لوله های عمودی

توجه اینکه همانطور که قبلا ذکر گردیده است در طول لوله های بزرگتر از 50 سانتی متر چه در شاخه های عمودی و در چه شاخه های عمودی

و چه در شاخه های افقی ، لوله می بایست به مقدار 1 سانتی متر از داخل سوکت بیرون کشیده شود

نحوه بیرون کشیدن لوله از سوکت ( پوش فیت بی صدا)
نحوه بیرون کشیدن لوله از سوکت

سیفون فاضلابی مخصوص :

وسیله ای که با نگهداری مقداری آب در خود ، در مسیر عبور فضلاب ، مانع انتشار هوای آلوده و گاز های داخل شبکه لوله کشی فاضلاب در فضای ساختمان می شود و در عین حال هیچ اثری بر جریان عادی فاضلاب ندارد .

فاصله قائم بین کف نقطه ریزش آب از سیفون به داخل شاخه افقی لوله و فاضلاب و سقف لوله سیفون در پایین قسمت آن را عمق هوابند سیفون می نامند .

شکل سیفون های پوش فیت یک تکه
شکل سیفون های پوش فیت یک تکه

بر طبق مقررات ملی ساختمان ایران ، مقدار عمق هوابند سیفون نباید از ارقام زیر کمتر باشد .

-قطر نامی لوله خروجی فاصلاب بزرگتر از 50 میلیمتر ، عمق هوابند نباید از ارقام زیر کمتر باشد

قطر نامی لوله خروجی فاضلاب تا 50 سان میلیمتر ، عمق هوابند سیفون 75 میلیمتر

گروه صنعتی وحید جهت این کاربرد ، سیفون یک تکه ویژه ای طراحی کرده است که در شکل زیر نحوه استفاده از آن و

عمق هوابند آن طبق مقررات ملی ساختمان و استاندارد اروپائی EN 12056  رعایت و طراحی گردیده است .

  • جهت اطمینان از اتصال قطعه سیقونن به سقف و عدم حرکت در مواقع گرفتگی و فنر زدن ،
  • گروه صنعتی وحید بست مخصوصی را جهت اتصال سیفون طراحی کرده است که شامل دو قطعه می باشد که یکی در قسمت گلویی و دیگری در زیر قسمت سیفون نصب میگردد . نمایی از این نوع اتصال سیفون در شکل زیر مشاهده می گردد .
نحوه بست گذاری سیفون لوله پوش فیت در زیر سقف
لوله پوش فیت

 

لوله پوش فیت

قیمت لوله پویش فیت