استفاده از لوله پلی اتیلن از حدود 70 سال پیش در اروپا و آمریکا رواج پیدا کرده و امروزه یکی از پرکاربرد ترین لوله ها در جهان به حساب می آید. لوله پلی اتیلن قم یکی از مقاوم ترین لوله ها در برابر فشار و تغییرات آب و هوایی می باشد. از این لوله ها عمدتا برای انتقال آب و شبکه های آبرسانی استفاده می شود. در حال حاضر علاوه بر آمریکا و اروپا در تمامی نقاط جهان از لوله پلی اتیلن برای انتقال گاز و آبرسانی استفاده می شود. کشور ما یکی از بهترین تولید کنندگان لوله پلی اتیلن در منطقه محسوب شده و انواع لوله های پلی اتیلن در سایزهای مختلف را متناسب با کاربرد آن تولید می نماید. مشخصات و مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن سبب استفاده گسترده از این لوله ها در پروژه های بزرگ صنعتی شده است.

لوله پلی اتیلن قم

قم یکی از شهرهای مرکزی کشور می باشد که به دلیل قرار گرفتن در منطقه کویری دچار کم آبی شده است. آب های زیر زمینی این شهر به دلیل عبور از سفره های نمکی شور شده و نمی توان از آن استفاده نمود. برای حل مشکل کم آبی قم از طرح انتقال آب به این استان استفاده می شود که بهترین گزینه برای آن استفاده از لوله های مقاوم و بدون نشتی پلی اتیلن می باشد. لوله پلی اتیلن قم بسیار با کیفیت و مقاوم بوده و خرید و فروش لوله سایز بزرگ و فشار قوی در این استان بسیار پر رونق می باشد. این روزها استفاده از لوله پلی اتیلن در شبکه های انتقال آب رو به گسترش است و کارفرمایان به دلیل نصب سریع و آسان و طول عمر طولانی ترجیح می دهند از لوله پلی اتیلن در پروژه های خود استفاده کرده و هزینه ها را نیز کاهش دهند. علاوه بر شبکه های آبرسانی و گازرسانی از لوله پلی اتیلن قم برای آبیاری قطره ای و بارانی و محافظ کابل های برق نیز استفاده می شود. با توجه به کاربرد و سایز لوله ها، مقاومت آن ها نیز متفاوت خواهد بود و این بر قیمت لوله پلی اتیلن تاثیرگذار می باشد.

قیمت لوله پلی اتیلن

قیمت لوله پلی اتیلن قم به عوامل مختلفی مانند استاندارد بودن، نوع مواد اولیه و درصد ناخالصی آن، میزان تحمل فشار و … نقل بستگی دارد. قیمت مواد اولیه که در تولید پلی اتیلن از آن استفاده می گردد همیشه در حال نوسان است و نرخ ارز و هزینه های پرسنلی نیز متغیر می باشد و این ها بر قیمت لوله پلی اتیلن تاثیرگذار می باشند به همین دلیل شرکت های تولید کننده قیمت های خود را به روزانه در اختیار مشتری قرار می دهند. هر چقدر میزان سفارش خریدار بیشتر باشد، به طور معمول قیمت لوله پلی اتیلن ارزانتر محاسبه می شود. لوله پلی اتیلن بر اساس تحمل فشار از 4 بار تا 16 بار طبقه بندی می شود و هر اندازه تحمل فشار لوله بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. لوله پلی اتیلن کابلی ارزانترین نوع لوله می باشد زیرا مقدار تحمل فشار در آن به اندازه لوله های دیگر اهمیت ندارد.

مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن وزن سبکی دارد و حمل و نقل آن آسان است. نصب سریع و آسان آن روند پیشرفت کار را تسریع کرده و زمان انجام پروژه را کاهش می دهد. انعطاف پذیر بودن این لوله ها باعث شده در زمین های ناهموار و در مکان هایی که استفاده از لوله های فلزی امکان پذیر نیست به آسانی بتوان از این لوله ها استفاده نمود. این لوله ها در برابر خوردگی و ضربه و فشار مقاومت بالایی داشته و طول عمر بالاتری دارند. مقاومت در برابر اشعه فرابنفش خورشید، خاصیت جمع شوندگی و کاهش هزینه ها از دیگر مزیت های استفاده از لوله پلی اتیلن قم می باشد. برای خرید و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید.