ماده اولیه مورد استفاده در ساخت لوله و اتصالات سیستم پوش فیت پلی ران نوعی پلی پروپیلن مخصوص با وزن مولکولی بالا است که ضمن برخوردار بودن از معیار ها و ضوابط زیست محیطی و مقاوم بودن در برابر آب گرم ، با استاندارد B1 – 4102 – Din هم منطبق بوده و از نظر ایمنی در برابر حریق ( Flame Retardant  ) خصوصیات مورد نظر در کلاس B1 این استاندارد را دارا می باشد .

فرمولاسیون و ترکیب بندی این ماده اولیه در شرایط ثابت تولید انجام می شود .

بدون ترتیب پراکنش مواد در آن دارای حداکثر یکنواختی است .

پلی پروپلین مصرفی برای ساخت اجزا متشکله سیستم پوش فیت پلی ران با وزن مخصوص ( Density ) معادل 0/933 gr/cm ، حدود 8/5 برابر از چدن و 50% از پی وی سی سبک تر است و در عین حال فاقد تردی و شکنندگی ( Brittle ) پی وی سی بوده و ترکیبات پایدار کننده از جنس سرب و قلع که زیان بارترین مواد شناخته شده و مضر برای محیط زیست می باشند ، در آن وجود ندارد .

در لوله و اتصالات سیستم پوش فیت پلی ران بر خلاف انواع ساخته شده از پلی اتیلن هرگز ترک های ناشی از تنش های دراز مدت ( Stress Cracking  ) دیده نخواهد شد و گسترش سریع شلعه که از معایب عمده پلی اتیلن است وجود ندارد . به طور خلاصه ، با در نظر گرفتن سهولت نصب و اجرا ( Push-Fit ) در مقایسه با انواع آلیازی و پلیمری این سیستم را می توان اقتصادی ترین انتخاب با طول عمر همیشگی دانست .

ویژگی های سیستم پوش فیت پلی ران
ویژگی های سیستم پوش فیت پلیران

لوله و اتصالات سیستم پوش فیت پلی ران علاوه بر تفاوت در جنس ، از نظر شکل ظاهری ، ویژگی های هیدرولیکی و نحوه نصب و اجرا با دیگر لوله و اتصالات ساخته شده از سایر پلیمر ها و یا آلیاژهای فلزی تفاوت اساسی دارد .

طراحی لوله و اتصالات این سیستم به نحوی انجام شده که یک طرف هر یک از اجزا دارای جایگاه خاصی ( Socket ) برای استقرار حلقه آب بندی و طرف دیگر دارای حالت کاملا اریب است . بدین ترتیب برای متصل نمودن اتصالات و لوله ها به یکدیگر نیازی به استفاده از چسب ، جوش دادن یا انجام سایر کارهای اضافی وجود ندارد .

به عبارت بهتر تنها با یک فشار ( Push ) می توان هر یک از اجزا متشکله شبکه فاضلاب را به طور مطمئن در محل مورد نظر در شبکه نصب کرده و شبکه را طور کامل و برای همیشه آب بندی ( Fit  ) نمود .

از سوی دیگر ضریب اصطکاک ( Friction Coefficient  ) که نشانه صاف و صیقلی بودن بسیار زیاد سطوح داخلی است و همچنین جایگزینی مورد زاویه 87 درجه به جای 90 درجه و نیز وجود نداشتن زائدها و برجستگی های اضافی ( مثلا لبه های حاصل از جوش دادن در مورد انواع اتصالات جوشی ) و یکنواخت بودن کامل سطح مثطع و نبود گرایش به چسبندگی سبب می شود که عبور فاضلاب از درون شبکه عملا بدون برخورد با هرگونه مانعی صورت گرفته و امکان گرفتگی مجاری به حداقل ممکن کاهش یابد .

امکان استفاده از اتصالات با زوایای 15 ، 30 ، 45 ، 67 و 87 درجه ، یکی دیگر از امتیازات این سیستم می باشد که عملا موجب سهولت طراحی و اجرای بسیار سریع سیستم می گردد .

امیدواریم از مطالب فوق استفاده مفید کرده باشید . این نوع لوله ها با حداکثر کیفیت و قیمت مناسب را می توانید با یک تماس از ما تهیه کنید !