سختی گیر cim انقلابی در راهکارهای تکنولوژیک و تحولی در صنعت ساختمان می باشند .

مواد معدنی از قبیل گچ ، سنگ آهک و نمک که ترکیبی از کربنات ها هستند و به شکل رسوبات در زمین قرار دارند ، در آب جمع می شوند . این مواد معدنی با آب به سیستم لوله کشی داخلی حمل شده و به مرور زمان ته نشین می گردند و بی شک در قسمتهای ورودی سیستم حرارت مرکزی و همچنین در تاسیسات آب ، آبگرمکن ها ، ماشین های لباسشویی و شیر آلات مانع ایجاد کرده ، کارایی سیستم را کم می کند و به تدریج آن را نابهنگام از کار می اندازند .

برای حل مشکلات مذکور ، شرکت جیاکومو چیکبریو محصولات را طراحی و به بازار ارائه کرده است به نام سختی گیرهای الکترولیتی و مغناطیسی .

هر دو نوع سختی گیرهای مذکور ، رسوبات آب را از بین نمی برند . بلکه موجب حرکت و عدم ته نشین شدن رسوبات می شوند . این محصولات می توانند برای سیستم حرارت مرکزی ، آبگرمکن ها ، مبدل های حرارتی ، مخازن آب ، لوله ها و شیرها و ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار گیرند . در کلامی کوتاه محصولات فوق جهت کاهش رسوبات آهکی و خلاص شدن از شر براده های آهنی و رسوبات آب در سیستم که از لوله ها به جا می ماند و مکان هایی که غلظت رسوبات زیاد بوده و آب مصرفی آنها دارای املاح زیادی هستند ، ایده آل می باشند و باعث می شوند که عمر سیستم تاسیسات ، اعم از دستگاه های مرتبط و راندمان کاری آن ها افزایش یابد .

2502-2501 cim : سختی گیرهای الکترولیتی جهت محافظت از کل خانه ، آپارتمان یا واحد مورد نظر طراحی شده اند و موجب جلوگیری از تشکیل رسوب و جرم در دوش ها ، شیر الات و کل سیستم آبرسانی مکان ورد نظر می گردند و راندمان و عمر ان را افزایش می دهند .

2512-2511 cim  : سختی گیرهای مغناطیسی جهت محافظت از یک دستگاه ( مثلا آبگرمکن ، پکیج یا … ) فاصله داشته باشد . مغناطیس ممکن است روی وسایل مکانیکی و الکترونیکی حساس مثل دستگاه تنظیم ضربان قلب ، کامپیوتر ها ، رسانه ها و ساعت های مغناطیسی تاثیر بگذارد . همیشه مغناطیس را حداقل 30 سانتیمتر از چنین دستگاه هایی دورتر نگه دارید .

میزان فشار کاری : 16 بار در 20 درجه سلسیوس است با دمای کاری 2 تا 40 درجه و سایز آنها 1/2 می باشد .

 

نحوه نصب :

توجه داشته باشید که محصولات فوق بایستی در مسیر آب سرد نصب شوند و به هیچ عنوان در مسیر آب گرم کارایی ندارند و می توانند به صورت عمودی و یا افقی نصب گردند .

قسمتی را در لوله انتخاب کنید که مستقیم بوده و زاویه ای نداشته باشد . سختی گیر باید جایی نصب شود که برای تست ، نگهداری و تعویض به راحتی قابل دسترس باشد و بعد از اطمینان از موارد فوق نصب را با توجه به مراحل زیر انجام دهید :

1- آب ورودی ساختمان را ببندید . جهت اطمینان از بسته بودن ، یکی از شیرهای سرد را دوباره کنترل نمایید .

2- یک شیر یکطرفه ( شیر خودکار ) باید بین منبع و سختی گیر جهت جلوگیری از برگشت جریان نصب شود .

3- اندازه سختی گیر را در نظر داشته باشید و به همان مقدار لوله را ببرید . دقت کنید که سرهای لوله کاملا صاف ، بدون شیار و گرد باشند و اگر آلودگی و تراشه دارند آن را با سمباده نرم یا پارچه پشمی پاک کنید .

4- سختی گیر را در مکان تعبییه شده قرار داده و به لوله نصب نمایید . سپس جریان آب را باز نموده و نشتی را کنترل کنید .

سختی گیرهای cim بی نیاز از تعمیر و نگهداری ویژه بوده و دارای طول عمر از 2 تا 10 سال می باشند ، مصرف کننده بلافاصله پس از استفاده از این محصول شاهد تشکیل و رسوبات در تاسیسات ، کتری ، المنت سماور  و.. خواهد بود .

محصولات ذکر شده را می توانید از شرکت لوله و اتصالات آبراه با قیمت مناسب تهییه نمایید .